طرز تهیه بستنی اسپاگتی

بستنی اسپاگتی

 

بستنی به عنوان یک خوراکی و میان وعده بسیار خوشمره و پر طرفدار در سراسر جهان است. این دسر خوشمزه انواع مختلفی دارد و به شکل های گوناگون سرو می شود. بستنی اسپاگتی یک نوع سرو از بستنی است که برای اولین بار در آلمان متولد شد و پس از آن به کشورهای همسایه راه یافت. نام سازنده این بستنی داریو فونتانلا است. که برای اولین بار ایده بستنی اسپاگتی به ذهن او رسید. این ایده از آنجا نشأت گرفت که فونتانلا می خواست بستنی را برای کودکان جذاب کند.

او اولین بستنی اسپاگتی را با استفاده از بستنی وانیلی و پوره سیب زمینی برای قوام آن استفاده کرد. و از سس توت فرنگی به عنوان جایگزینی برای سس قرمز استفاده کرد تا بیشتر شبیه اسپاگتی شود. اما برخلاف انتظار فونتانلا این بستنی نه تنها در میان کودکان بلکه در میان بزرگسالان نیز بسیار محبوب شد. به طوری که رفته رفته به عنوان یک دسر محبوب و جذاب در میان خانواده ها تبدیل شد.

بستنی اسپاگتی

طرز تهیه بستنی اسپاگتی

برای تهیه بستنی اسپاگتی می توان هم از دستگاه های دستی و هم از دستگاه های صنعتی و حرفه ای مخصوص بستنی اسپاگتی استفاده کرد. اما اولین قدم برای تهیه کردن یک بستنی اسپاگتی لذیذ، آماده کردن بستنی آن می باشد. به دلیل اینکه بستنی اسپاگتی باید قوام و بافت خوبی داشته باشد بهتر است که از بستنی های آماده استفاده نشود و بستنی را خودتان تهیه کنید. 

 

در ذیل روش تهیه بستنی وانیلی را آموزش خواهیم داد:

طرز تهیه بستنی وانیلی

 

برای تهیه بستنی وانیلی برای 4 نفر به مواد اولیه زیر نیاز است:

  1. شیر 1 لیتر
  2. شکر 270 الی 300 گرم
  3. ثعلب 3 گرم
  4. پودر وانیل 1 قاشق چایخوری
  5. پودر کاکائو 1 قاشق چایخوری

 

در ابتدا باید شیر را داغ کرد. برای این کار بهتر است از یک ظرف استیل استفاده شود تا به خوبی حرارت ببیند. همزمان که شیر در حال داغ شدن است در یک ظرف دیگر پودر وانیل، پودر کاکائو، شکر و ثعلب را اضافه کرده و به خوبی با یکدیگر مخلوط کنید. زمانی که شیر داغ شد مواد مخلوط شده را به آرامی به داخل شیر اضافه کنید و خوب هم بزنید تا بافتی یکدست حاصل شود.

 

سپس شعله را خاموش کنید و اسانس وانیل را اضافه کنید و خوب هم بزنید. پس از آن یک ظرف مناسب برای قرار دادن در فریزر انتخاب کنید. و مایعی را که آماده کرده اید داخل آن بریزید و اجازه دهید تا کمی خنک شود. پس از آنکه مایع کمی خنک شد ظرف را درون فریزر قرار دهید. و به مدت 1 ساعت اجازه استراحت دهید.

طرز تهیه بستنی وانیلی، طرز تهیه بستنی اسپاگتی

پس از گذشت 1 ساعت ظرف را از داخل فریزر بیرون بیاورید و به خوبی مایع را هم بزنید و مجدد ظرف را درون فریزر قرار دهید. این کار باعث می شود تا بافت بستنی یکدست شود و به خوبی قوام پیدا کند. این کار را به مدت چند مرتبه و هر 1 ساعت تکرار کنید. پس از آنکه مایع به خوبی یکدست شد، ظرف را به مدت 3 ساعت درون فریزر قرار دهید تا به خوبی منجمد شود. اکنون بستنی وانیلی شما آماده است و می توانید با استفاده از آن یک بستنی اسپاگتی خوشمزه و لذیذ آماده کنید.

آماده کردن بستنی اسپاگتی در چند دقیقه

پس از آنکه بستنی وانیلی آماده شد می توانید با استفاده از دستگاه دستی و یا صنعتی برای تهیه بستنی اسپاگتی استفاده کنید. ما در این مقاله آموزشی از دستگاه بستنی ساز اسپاگتی صنعتی استفاده کرده ایم. در ابتدا مخزن دستگاه را بیرون آورده و بستنی وانیلی را درون مخزن می ریزیم. سپس مخزن را در جای خود قرار داده و ظرف مناسبی را در زیر مخزن قرار می دهیم.

اکنون تنها کاری که باید انجام دهیم این است که دکمه دستگاه را فشار دهیم و دستگاه را روشن کنیم. پس از روشن کردن دستگاه مشاهده می کنیم که رشته های بستنی اسپاگتی در حال خارج شدن از مخزن و ریختن در ظرف هستند. می توانید با حرکت دادن ظرف در زیر مخزن به بستنی اسپاگتی خود آنگونه که تمایل دارید فرم و شکل بدهید.

دستگاه بستنی ساز اسپاگتی، طرز تهیه بستنی اسپاگتی با دستگاه

بستنی اسپاگتی آماده است و تنها تزئین آن باقی می ماند. برای تزئین بستنی اسپاگتی می توانید از انواع سس ها، ترافل ها و میوه ها استفاده کنید. اما ما برای آنکه اصالت بستنی اسپاگتی را حفظ کنیم. از سس توت فرنگی استفاده می کنیم. به مقدار لازم بر روی بستنی اسپاگتی خود سس توت فرنگی اضافه می کنیم. و چند عدد تکه میوه نیز در کنار آن قرار می دهیم.اکنون دسر و میان وعده لذیذ آماده سرو است. و می توانید میل کنید و در کنار خانواده و عزیزان لحظاتی خاطره انگیز داشته باشید.

پیشنهاد می کنیم که حتماً بستنی اسپاگتی را امتحان و یک تجربه خوشایند برای خود ایجاد کنید. همچنین اگر در صنف آبمیوه و بستنی فعال هستنید. به شما پیشنهاد می شود تا با استفاده از دستگاه بستنی ساز اسپاگتی این بستنی جدید را در مفازه و فروشگاه خود به مشتریانتان ارائه دهید. و آنها را مجذوب این بستنی جذاب کنید.

در صورت داشتن هرگونه سوال در مورد دستگاه بستنی ساز اسپاگتی می توانید با شماره 02156387325 تماس حاصل نمایید.

 

ادمین
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *