تفاوت آسیاب قهوه آندیمند و دوزردار (مخزن دار)

تفاوت آسیب قهوه آندیمند و دوزدار (مخزن دار)

قهوه به عنوان یک نوشیدنی بسیار پر طرفدار در نگاه اول بسیار ساده به نظر می رسد. اما اگر به صورت تخصصی به آن نگاه کنیم. دانه های قهوه یک فرایند بسیار حساس و پیچیده را طی می کنند. تا به یک فنجان قهوه با کیفیت و خوش عطر و طعم تبدیل شوند. جدا از اینکه دستگاهی که برای تهیه قهوه از آن استفاده می کنید چه قدر حرفه ای و با کیفیت است. اولین قدم در تهیه یک قهوه با عطر و طعم عالی استفاده از پودر قهوه تازه و با کیفیت است.

انواع آسیاب قهوه

آسیاب قهوه که در اصطلاح بین المللی به آن گرایندر گفته می شود، به طور کلی 2 نوع دارد:
1) آسیاب قهوه آندیمند
2) آسیاب قهوه دوزر دار (مخزن دار)

هر یک از این آسیاب های قهوه برای نیاز خاصی تولید شده اند. و نمی توان گفت که یکی بر دیگری برتری محض دارد. بنابراین در انتخاب نوع آسیاب قهوه حتماً باید نیازهای خود را در نظر بگیرید. تا متناسب با آن یک آسیاب قهوه مناسب را انتخاب و خریداری کنید. در ذیل به معرفی این دو نوع آسیاب قهوه می پردازیم.

انواع آسیاب قهوه

آسیاب قهوه آندیمند

این نوع از آسیاب های قهوه دارای سیستم میزان آسیاب قهوه و سیستم تنظیم خروجی پودر قهوه می باشند. از آنجا که هر قهوه ای مانند قهوه ترک، فرانسه، اسپرسو و … به درشتی خاصی نیاز دارند. می توان با استفاده از سیستم میزان آسیاب قهوه، درشتی پودر قهوه را برای انواع قهوه تعیین کرد. همچنین سیستم تنظیم خروجی نیز کمک می کند. تا به مقداری که پودر قهوه برای یک یا چند شات نیاز است، قهوه را آسیاب کرد.

 

آسیاب قهوه آندیمند فاقد مخزن برای نگهداری پودر قهوه است. در این نوع از گرایندرها بر روی دستگاه فضایی برای قرار گیری پرتافیلتر وجود دارد. که پودر قهوه بلافاصله پس از آسیاب شدن درون پرتا فیلتر ریخته می شود. این ویژگی باعث می شود تا پودر قهوه همیشه تازه و با عطر و طعم عالی باشد.

آسیاب قهوه مخزن دار

آسیاب قهوه آندیمند برای چه مصارفی مناسب است؟

این آسیاب قهوه برای افرادی که دوست دارند تا از پودر قهوه تازه استفاده کنند. و همچنین برای مصارف خانگی، کافی شاپ ها، شرکت ها و مکان هایی که می خواهند حس تازگی را القا کنند. و از پودر قهوه تازه در تهیه قهوه خود استفاده کنند بسیار مناسب است.

 

با استفاده از این دستگاه می توانید در هر وعده مصرفی به مقداری که نیاز دارید دانه های قهوه را به صورت تازه آسیاب کنید. تا عطر و طعم اصلی آن را حفظ و یک قهوه عالی تهیه نمایید. آسیاب قهوه بیزرا BB020TM و آسیاب قهوه بیزرا BB005TM از نوع آسیاب قهوه آندیمند می باشند.

آسیاب قهوه دوزر دار (مخزن دار)

گرایندرهای دوزردار بر خلاف گرایندرهای آندیمند دارای مخزن پودر قهوه می باشند. اما تنها سیستم میزان آسیاب قهوه را دارند. و به دلیل داشتن مخزن برای نگهداری پودر قهوه فاقد سیستم تنظیم خروجی پودر قهوه هستند. در این نوع از آسیاب های قهوه به جای آنکه پودر قهوه پس از آسیاب شدن مستقیماً درون پرتافیلتر ریخته شود. به داخل مخزن پودر قهوه ریخته شده. و سپس می توان به میزان دلخواه پودر قهوه را در هر زمان از مخزن استخراج کرد.

 

وجود مخزن در این نوع گرایندرها به عنوان یک مزیت برای افراد و مکان های پر استفاده محسوب می شود. زیرا پودر قهوه در درون مخزون آماده است و در زمان نیاز بلافاصله می توان از آن برداشت کرد.

آسیاب قهوه آندیمند

آسیاب قهوه دوزر دار برای چه مصارفی مناسب است؟

آسیاب قهوه دوزردار به دلیل داشتن مخزن پودر قهوه برای مصارف بالا که فرصت آسیاب کردن قهوه در لحظه وجود ندارد بسیار مناسب است. کافی شاپ ها و مکان هایی که بسیار شلوغ هستند. و در طی روز باید تعداد بالایی قهوه را سرو کنند. می توانند از این نوع گرایندر استفاده کنند تا در زمان صرفه جویی کنند.

آسیاب قهوه آندیمند یا دوزر دار؟ کدام؟

با توجه به مطالبی که گفته شد هرکدام از این آسیاب ها قابلیت ها و ویژگی های خاص خود را دارند. و نمی توان به صورت کلی یکی را بر دیگری ترجیح داد. اما از آنجا که در آسیاب قهوه آندیمند پودر قهوه همیشه به صورت تازه و در لحظه آسیاب و آماده می شود. عطر و طعم بسیار عالی دارد و طراوت و تازگی خود را حفظ می کند. در آسیاب قهوه دوزردار هم می توان در لحظه اقدام به آسیاب کردن قهوه کرد. و هم از مخزن قهوه ای که قبلاً پر شده است استفاده کرد.

 

اما باید توجه داشت که متخصصین قهوه بهترین زمان برای استفاده از پودر قهوه را تنها بین 15 تا 45 ثانیه پس از آسیاب کردن می دانند. و در صورتی که پودر قهوه به مدت زیادی باقی بماند و از آن استفاده نشود. دیگر طراوت، تازگی و عطر و طعم اولیه را نخواهد داشت. بنابراین در استفاده از آسیاب قهوه دوزردار باید به این نکته توجه کرد. که پودر قهوه را به مدت طولانی مثل چندین روز نگه نداشت. و به میزان مصرف روزانه مخزن پودر قهوه را پر کرد.

 

در نتیجه برای انتخاب بهترین نوع آسیاب قهوه برای خود توجه به نکاتی که ذکر شد بسیار ضروری می باشد. تا بتوانید آسیاب قهوه مورد نیاز خود را انتخاب و خریداری کنید.

در صورت نیاز به مشاوره در مورد خرید آسیاب قهوه آندیمند و دوزردار می توانید با شماره 02156387325 تماس بگیرید.

ادمین
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *